Import
AutoCRM poskytuje možnost importu záznamů ze souborů CSV. Lze využít např. jako nástroj pro rychlou migraci dat.
Správce má přístup k importu na stránce Správa> Import. Ve výchozím nastavení běžní uživatelé nemají přístup. Lze jej udělit rolím ACL. Správce také může přidat kartu Import v části Správa> Uživatelské rozhraní> Seznam karet.
Import dat se obvykle provádí ve třech krocích. V kroku 1 byste měli vybrat, jaký typ záznamů potřebujete importovat (pole Typ entity), vybrat soubor CSV, ze kterého se budou importovat záznamy, a určit, co dělat s importovanými záznamy („Vytvořit pouze“, „Vytvořit a aktualizovat“ “,„ Pouze aktualizace “). Příkladem je import nových potenciálních zákazníků do systému. Takže ze seznamu Typy entit vybereme Potenciální zákazníci, vybereme potřebný soubor CSV a rozhodneme se, co dělat se záznamy. V našem případě chceme vytvořit nové a aktualizovat ty stávající, proto jsme vybrali možnost „Vytvořit a aktualizovat“.
Typy importu:
- Vytvořit pouze – import vytvoří pouze záznamy;
- Vytvořit a aktualizovat – budou vytvořeny záznamy, pokud budou nalezeny záznamy se shodnými hodnotami polí, budou aktualizovány; v kroku 2 budete moci zkontrolovat, která pole se mají shodovat.
- Pouze aktualizace – budou nalezeny pouze záznamy se shodnými hodnotami polí, budou aktualizovány.
Jakmile vyberete soubor CSV, uvidíte, jak bude analyzován na panelu Náhled. Když změníte parametry, náhled se aktualizuje.
Parametry:
- Řádek záhlaví – zda má soubor CSV první řádek s názvy polí.
- Provádět v nečinnosti – je doporučeno, pokud máte velkou hromadu záznamů, které mají být importovány; import bude zpracován přes cron; po dokončení procesu importu bude stav nastaven na „Dokončeno“.
- Přeskočit vyhledávání duplikátů – zrychlí import.
- Tichý režim – většina skriptů po uložení bude přeskočena; záznamy streamů nebudou vytvořeny, pracovní postupy budou přeskočeny; kontrola zrychlí import.
- Spustit ručně – budete muset spustit ručně z rozhraní příkazového řádku. Příkaz se zobrazí po nastavení importu.
Kliknutím na tlačítko Další přejděte ke kroku 2.
V kroku 2 vidíme, jak pole odpovídají sloupcům souboru CSV. Nepotřebné sloupce zde můžete přeskočit výběrem možnosti „Přeskočit“ ze seznamu.
V případech „Vytvořit a aktualizovat“ a „Pouze aktualizovat“ musíte zkontrolovat pole, podle kterých budou nalezeny záznamy, které by měly být aktualizovány. Pokud například spustíte aktualizaci s definicí pole „Název“, budou aktualizovány záznamy se shodným názvem.
Můžete také přidat výchozí hodnoty, které se mají nastavit pro nové a aktualizované záznamy. Například určit pole Přiřazený uživatel a Týmy. Chcete-li to provést, stiskněte tlačítko „Přidat pole“, vyberte potřebná pole a poté vyberte entity.
Nakonec proces importu zahájíte stisknutím tlačítka Spustit import (krok 3).
Jakmile jsou záznamy importovány a jste si jisti, že importovaná data jsou v pořádku, můžete odebrat protokol importu (kliknutím na tlačítko v zobrazení výsledků importu) a zabránit tak náhodnému vrácení
importu.
Vrátit zpět import – trvale odstraní všechny importované záznamy. Aktualizace způsobené importem nebudou vráceny.
Odeberte duplikáty – tím trvale odstraníte všechny importované záznamy, které byly rozpoznány jako duplikáty.
Nový import se stejnými parametry – tím se vytvoří nový import se stejnými parametry.
Import do seznamu cílů – když importujete kontakty, zájemce nebo účty, můžete je přidat do nějakého
cílového seznamu. V kroku 2 musíte přidat pole Seznam cílů na panelu Výchozí hodnoty a vybrat požadovaný záznam seznamu cílů. Můžete také použít import „Pouze aktualizace“ nebo „Vytvořit
a aktualizovat“ a přidat existující cíle do seznamu cílů.
Příkazy konzoly
Spustit import:
php command.php import –id = {import-id}
Obnovit neúspěšný import (z posledního zpracovaného řádku):
php command.php import –id = {import-id} –resume
Vrátit zpět import:
php command.php import –id = {import-id} –revert
Importovat soubor:
php command.php import –file = cesta / do / csv –params-id = {import-id}
–params-id je ID dříve spuštěného importu. Jeho parametry budou použity pro import.
Export
Export souborů je méně komplikovaný proces. AutoCRM umožňuje export záznamů do formátů XLSX (Excel) a CSV. Jako příklad se pokusíme exportovat informace o kontaktech. Můžete vybrat pouze několik záznamů, které chcete exportovat, nebo stiskněte Vybrat všechny výsledky a exportujte všechny.
Vyberte záznamy pro export:
Poté klikněte na rozevírací nabídku Akce a vyberte možnost Exportovat.
Poslední věcí, kterou musíte udělat, je zadat parametry exportu: formát souboru pro export, konkrétní pole, která se mají exportovat, nebo můžete zaškrtnout políčko Exportovat všechna pole a exportovat všechna dostupná pole. Po kliknutí na tlačítko Export se stáhne exportovaný soubor.