AutoCRM – základy řízení prodeje

Potenciál (Lead)

Lead představuje osobu nebo organizaci, která v současné době není zákazníkem, ale má potenciál být. Vytvoření nového záznamu potenciálního zákazníka je obvykle prvním krokem procesu prodeje.  

Jakmile se shromáždí více informací o zájemci, předpokládá se, že zájemce bude převeden na Organizaci, Kontakt a Příležitost:

Všechny dostupné údaje jsou převedeny, nové lze doplnit. Chcete-li nově vytvořenou Organizaci, Kontakt, či Příležitost přiřadit konkrétnímu uživateli nebo týmu, musíte stisknout tlačítko se šipkou a vybrat je ze seznamu.

Převedený Potenciál nebude ze systému odstraněn. Bude mít stav Převedeno. Záznamy, na které byl převeden, budou k dispozici na panelu Konvertováno do (napravo).

Noví potenciální zákazníci mohou být vytvořeni podle následujících scénářů:

  • Ručně uživateli CRM;

  • Prostřednictvím API (např. Prostřednictvím webového formuláře);

  • Pomocí Workflow pravidla.

Aby se zabránilo přehlédnutí nových potenciálních zákazníků, mohou uživatelé přidat typ entity potenciálního zákazníka do globálního seznamu automatického sledování v Předvolbách. Poté budou automaticky sledovat každého nového zákazníka. Pravý horní roh Nabídka> Předvolby:

 

Příležitosti (Opportunities)

Příležitost představuje potenciální nebo uzavřený obchod. Příležitost s fází Vyhráno se zohledňuje při výpočtu tržeb z prodeje (zobrazeno v dashletch a zprávách).

Ve výchozím nastavení jsou k dispozici následující fáze příležitostí:

  • Vyhlídky
  • Kvalifikace
  • Návrh
  • Jednání
  • Vyhráno
  • Ztraceno

Správce může definovat vlastní fáze v závislosti na obchodním toku společnosti: Správa> Správce entit> Příležitost> Pole> Fáze.  

Pravděpodobnost

Pravděpodobnost příležitosti je odhadovaná procentní šance, že bude prodej vyhrán. Stav Vyhráno má 100% pravděpodobnost, Ztraceno – nula. Jiné fáze mají své výchozí pravděpodobnosti. Pravděpodobnosti lze využít při prognózování výnosů.

Měna

Správce může definovat dostupné měny a jejich kurzy v sekci Správa> Měna.

Je možné převést měnu stávajících příležitostí:

 

  • v zobrazení seznamu: vyberte potřebné záznamy a poté v rozevíracím seznamu Akce klikněte na Převést měnu,
  • v podrobném zobrazení: klikněte na rozbalovací nabídku vedle tlačítka Upravit a poté na Převést měnu.

 

Analýza prodeje

Ve výchozím nastavení jsou na řídicím panelu k dispozici následující grafy:

  • Tržby za měsíc
  • Příležitosti podle hlavního zdroje
  • Příležitosti podle fáze
  • Pipeline

Pomocí nástroje Reports je možné zobrazit statistiky prodeje na základě konkrétních kritérií. Grafy sestav lze zobrazit na řídicím panelu.

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.