Hromadné úpravy v CRM

Někdy je potřeba upravit větší množství vybraných záznamů v tabulkách. Např. při importu prvotních dat se zapomnělo na nějaké pole, nebo chceme prostě změnit vyplněnou hodnotu pole pro více záznamů. Nebo jsme nové pole do tabulky přidali a chceme jej nyní hromadně naplnit dle nějaké logiky. Samozřejmě lze použít klasický import z .xls souboru. Ale pro některé úpravy je to zbytečně složité. V AutoCRM lze využít funkce Hromadný update. Zejména, pokud se úprava týká právě 1-x polí jedné dané entity.

Nejdříve je třeba, aby správce systému v Administraci povolil pole, která bude možné v dané entitě hromadně upravit. Jedná se o administraci vzhledu, o které jsme psali v minulém článku. Takže jednoduše přetáhne pole k hromadnému updatu do sekce Povoleno.  

Následně u dané entity (např. Úkoly) označíme záznamy, které chceme upravit. Buď jeden po druhém označíme vybrané, nebo použijeme filtr a následně označíme vyfiltrované záznamy všechny najednou přes checkbox vlevo u hlavičky tabulky. Tím se zároveň zaktivuje tlačítko Akce.

Mezi volbami tlačítka Akce najdeme volbu Hromadně upravit. Pro pole dané entity, které chceme hromadně upravit nastavíme hodnotu, na kterou má být záznam přepsán. Můžeme vybrat jedno nebo více polí updatovat zároveň. Vybírat můžeme z polí, které správce nastavil pro danou entitu v prvním kroku.

Stisknutím tlačítka Aktualizovat jsou všechny vybrané záznamy v nastavených polích upraveny – přepsány. Využití hromadných úprav může být široké, je ale vhodné omezit oprávnění na tuto funkci jen vybraným uživatelům, kteří budou při využívání této funkce velmi obezřetní.

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.