CRM systém pro společnost LAMARK – náhrada za Salesforce, více jak 30 obchodníků. Napojení Helios, Signi, Daktela

Představení firmy: LAMARK s.r.o.

LAMARK, specializující se na výrobu a montáž bran, plotů a pergol.

Navrženo pro klienta:
LAMARK s.r.o.

Příběh majitele firmy

Milan Kučera, zakladatel a majitel firmy Lamark, se ve světě podnikání pohybuje od svých 21 let. Jeho cesta začala tím že si půjčil od rodičů nářadí a automobil a začal shánět první montážní zakázky.

I přes to že jej rodina raději viděla v zaměstnání, pan Kučera se dostal od montování všeho co bylo třeba do stavu kdy se zaměřil jen na montování vrat a bran. I přes velkou krizi se v roce 2008 firma LAMARK transformovala na firmu výrobní. Dnes má firma přes 50 zaměstnanců, z nichž mnozí ve firmě pracují už dlouhá léta.

Představení problému:

Společnost LAMARK nás oslovila, protože hledali náhradu za systém SalesForce. Náš systém si získal velkou pozornost díky své vysoké dynamičnosti a jednoduché možnosti přizpůsobení podle individuálních potřeb.

S více než 30 obchodníky se pro společnost LAMARK staly náklady na systém značným břemenem. Předchozí systém nejenže vyžadoval obrovské částky za licence pro uživatele, ale také trpěl nedostatkem intuitivity a možností jednoduchého přizpůsobení.

Naše řešení:

Nahradili jsme stávající systém pomocí AutoCRM. Připojili jsme externí služby, především Helios, kde probíhá kompletní synchronizace všech potřebných dat. AutoCRM efektivně komunikuje s Heliosem oběma směry, což zajišťuje plynulý tok informací mezi oběma systémy.

Pokročilé reporty a na míru nastavitelné naplánované synchronizační časy s Helios. Produktový katalog je uložen v Helios a synchronizuje se do AutoCRM. Náš systém hlídá kompatibilitu mezi produkty a jejich doplňky (například barva, typ spojení).

 

Výsledek:

Snížené náklady za systém. AutoCRM je navržen tak aby byl intuitivní a obchodníkovi napovídal a upozorňoval na možné chyby, snižuje se tím náročnost celého procesu a především předcházíme tomu, že Helios odmítne nabídku spočítat protože mu obchodník zapomene vyplnit důležitá data.
Lowcode systém pro tvorbu workflow zvládne spravovat pokročilejší uživatel, případně se LAMARK obrací na nás, kdy v lowcode režimu jsme schopni workflow nastavit za poměrně krátký čas, šetří tedy čas i peníze.

Funkce systému

  • Dashboard
  • Organizace – Správa jednotlivých organizací s vazbami na zakázky, kontakty, obchodní příležitosti, projekty, objednávky a události.
  • Kontakty – Samostatné kontakty, které mají vazby napříč celým systémem
  • Produkty – kompletní produktový katalog spravovaný Heliosem
  • Účetní doklady – přehled vystavených účetních dokladů k zakázkám, informace o úhradě pro informovanost obchodníka
  • Znalostní báze – Správa dokumentů, internách postupů
  • Reporty
  • E-mailové šablony
  • Kampaně
  • Správa uživatelů
  • Helpdesk
  • PDF šablony

Propojení

  • Propojení s Helios – komplexní napojení od Leadu po zakázku včetně výpočtu nabídek
  • Propojení s Daktela – napojení na telefonní ústřednu Daktela, synchronizace uskutečněných hovorů volání z CRM. Na míru napojena Daktela IVR, volající se na základě dat v CRM přepojí na přiřazeného obchodního zástupce.
  • Propojení s Signi – jednoduché podepisování smluv zakázek
  • Integrace zobrazení adresy na mapě – Mapy CZ
  • Kalendář – propojení s Outlook

Obchod

  • Poptávky, příležitosti, nabídky
  • Objednávky, smluvní dokumenty, prodejní plány, příplatky
  • Komunikace – Schůzky, volání, úkoly
  • Cílové seznamy
  • Emailový klient – napojený na Microsoft 365

Intuitivní tvorba nabídek

  • AutoCRM reaguje na komplexní produktový katalog a napovídá obchodníkovi, které parametry se musí k položce vyplnit pomocí dynamické logiky.
  • Parametrizace atributů je upravitelná v administraci CRM, uživatel je schopen upravit dynamickou logiku bez servisního zásahu.
  • Díky této funkci je zajištěno, že veškeré položky budou mít vždy vyplněné všechny atributy, potřebné ve výrobě.
  • AutoCRM zároveň zajišťuje kompatibilitu atributů, díky nastaveným vazbám na podřazené a nadřazené produkty. Tímto zabraňuje chybám v kalkulaci a nedává obchodníkům prostor pro chyby.

Tomáš Vítek

projektový manažer

Myšlenka na začátku byla: „Půjdeme se podívat po jiném systému, který je jednodušší, ohebnější a splní naše potřeby.“ Dlouho jsme zkoušeli a hledali řešení. Měli jsme řešení „0“ a všichni používali počítače, pak jsme přešli do nového CRM (nebudu jmenovat), ale po jisté době jsme zhodnotili nákladovost a obecně, co nám vůbec přináší. Nejmenovaný systém nám přinesl vyšší náklady, nebyl flexibilní a nebyl úplně intuitivní. Prostě krabice a jen trochu custom řešení. To nás nasměrovalo jinou cestou. Naskytla se příležitost podívat se na systém od partnera Apertia. Ze začátku jsme byli skeptičtí, ale nakonec se to obrátilo k dobrému.

Systém bude mít vždy mouchy, o tom nemusím asi vůbec hovořit. Ale díky kódu od Apertia, respektive jejich implementaci, se téměř vše vytratilo. Slyšet slovo „nejde“ nechce slyšet žádný klient, ale i tak se někdy prostě může stát. Co však mohu říct, tak slovo „nejde“ jsme slyšeli jen párkrát. Co mě na spolupráci velmi baví je, že i když slyším slovo „nejde„, tak ale slyším i druhou část věty a to, že ale mohli bychom to udělat takto.

Implementace systému probíhala velmi dobře, snažili jsme se připravit i podklady v takové kvalitě, aby nebylo moc prostoru sáhnout vedle. Nejen, že v době implementace probíhalo zpracování dle zadání, ale také jsme v průběhu vymýšleli spoustu dalších úprav, aby systém byl intuitivní a příjemný na používání. To se nám povedlo. Málo kdy totiž slyšíte od uživatele, když dostane novou hračku, větu „v tom systému se mi pracuje dobře“, a my jsme toho docílili v řádu několika dnů. Předchozí systém jsme měli přes rok a stále jsme poslouchali „to nejde“, „v tom se nedá dělat“ a „nevím, kde to najdu„.

Poté, co proběhla implementace, jsme se vrhli do práce a pokračovali ve vývoji dalších modulů (entit) v systému. Máme rozjetých dost projektů v rámci CRM, od malých až po velké.

Baví mě na systému, že na něj jde napojit téměř vše, baví mě, že nemusím znát programování a přitom jsem schopen nastavovat automatické procesy, jak jednoduchých workflow, tak i sofistikovaných vývojových diagramů procesu. Na začátku to bylo, jako kdybychom sami vše řešili hned. Tomu však už odzvonilo. Nicméně vždy hledáme společné cesty na to, abychom společného cíle dosáhli. Jaký je společný cíl? Chceme funkční věc a když je funkční jsou i peníze. Stávající spolupráce mě hlavně baví z toho důvodu, že na straně Apertia máme skvělého projektového manažera, který ten systém má prolezlý od A do Z. Jeho jméno zmiňovat nebudu, jinak by mi ho určitě chtěli sebrat.

Spolupráci hodnotím kladně, ale zůstanu na nohách a řeknu, nikdy nebudu spokojen, protože stále chci víc. 😊

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Vyzkoušejte AutoCRM zdarma

Automatizovaný systém pro řízení firmy

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.