Přímo v CRM lze vytvořit marketingovou kampaň a odeslat ji emailem na seznam zvolených emailových adres. Prvním krokem je vytvořit právě seznam adresátů – tzv. Cílový seznam. Ten lze tvořit buď ručně přidáváním jednotlivých kontaktů, nebo výběrem z již existujících Kontaktů, Organizací (Firem), nebo Uživatelů v CRM, a nebo nejjednodušeji využitím reportů. Report bude vždy automaticky zahrnovat všechny kontakty ze CRM dle zadaných kritérií – např. všechny kontakty, které jsou označeni jako Klient.
Dalším krokem je vytvoření Šablony emailu, tj. v podstatě obsah a podoba samotného odesílaného sdělení jak samotný text , tak i přílohy různých formátů.
Do textu lze vkládat i zástupné znaky např.:
Posledním krokem je vytvoření samotné Kampaně. V té volíme jednak Cílový seznam, kterému bude daná kampaň odesílána. Dále vybereme, kterou emailovou šablonu budeme chtít aktuálně odesílat. Jednu Kampaň můžeme využít opakovaně, tj. odesílat v několika vlnách, nebo i odesílat různý obsah (tj. jiné šablony emailů).
Přímo v kampani můžeme sledovat, který adresát daný email otevřel. Díky nastavení možnosti trackování vybraných URL lze následně vyhodnocovat prokliky na dané URL adresy. Nastavit a vyhodnocovat se dají i další statistiky a pohledy na úspěšnost kampaně.
Při tvorbě newsletterů doporučujeme:
- Ideální je psát newsletter tak, aby nebyl v grafické šabloně? Víte proč? – protože google už je tak inteligentní, že tyto zprávy automaticky dává do promotion a adresátům pak nechodí do hlavního adresáře příchozí pošty.
- Jak tedy psát? Nejlépe tak, aby to vypadalo jako dopis Vaší babičce. S max 1-2 odkazy.
- I v našem systému můžete mít krásné grafické šablony, my je ovšem z výše uvedených důvodů nepoužíváme.