Porovnání AutoCRM vs Raynet

Co by měl CRM systém umět? Lze odpovědět takto: “zjednodušit práci vhodnou správou a automatizací”. Jenže každá firma je jiná a má jiné konkrétní požadavky a jinou představu o tom co takové zjednodušení vlastně je. Stejně tak každé CRM je jiné a poskytuje jiné funkce. Porovnali jsme proto pro vás dva české CRM systémy. 

autocrm vs raynet 1
autocrm
raynet 1

České prostředí

OpenSource

Možnost hostingu na vlastním serveru

Možnost rozvoje v ERP

Mobilní aplikace

Plně responzivní

Vytváření vlastních entit

Správa skladů a výroby

Fakturace propojená s obchodem

Newsletter

Projektové řízení

Emailová schránka

Grafický design

Možnost customizace

autocrm
raynet 1

Ovládat AutoCRM vás naučí někdo z týmu, nevýhodou je že to není ihned, ale zase se můžete na cokoli zeptat. Má obyčejný design.

Raynet vás automatizovaně provede prvními kroky, což je sice okamžité, ale nemáte možnost se na cokoli zeptat, má oku lahodící design a mnoho drobných nastavení.

Můžete si vyrobit report, graf či statistiku z jakékoli entity.

Jsou zde pouze přednastavené typy analýz.

Na klik není možné rozšíření (plánujeje se), většinu funkcí umí sám nebo se vše řeší individuálně.

Externí rozšíření nainstalujete přímo v CRM, bohužel většinou se jedná o partnery, které často bez placené verze propojení neumožnují. Často se jedná o řešení kde se platí za uživatele.

Můžete si vyrobit celou vlastní entitu, bez potřeby programování, zavést ji do menu, poskládat pole do formuláře a následně nad touto entitou vytvářet reporty jako by tam byla odjakživa.

Můžete přidat vlastní tlačítka pro spuštění různých akcí. Nelze vytvářet entity.

Na návodu se pracuje, na druhou stranu často pomůžou obyčejné bubliny s popisky u konkrétních názvů polí. Dostupná je dokumentace.

propracovaný návod, zato popisky přímo v CRM často chybí. Dokumentaci neobsahuje, jedná se o ClosedSource systém.

Šablony pro emaily se vytvářejí přímo v systému, pro customizaci dalších šablon lze oslovit developement tým.

Šablony vytváříte pomocí předpřipravených .pdf, externě mimo systém. Soubor .pdf je nutné upravit ve vašem počítači, můžete zvolit oficiální placený editor od adobe, nebo zkusit neprověřené online editory.

Jako komunikační kanál využívá integrovaný chat Mattermost s mnoha funkcionalitami. 

Jako komunikační kanál můžete využít pouze vzkazovník na dashboardu.

Jste-li na data klientů zvlášť opatrní a máte partnera kterému v ochraně dat věříte AutoCRM můžete hostovat na serveru, který si sami zvolíte.

Raynet CRM lze hostovat pouze na serverech vybraných Raynetem.

AutoCRM nemá mobilní aplikaci, ale je plně responzivní a není problém ho používat v mobilu v prohlížeči bez ztráty jakékoli funkcionality.

Raynet má mobilní aplikaci, ale nenajdete v ní vše co CRM v PC nabízí. V mobilním prohlížeči se sice do CRM dostanete, ale musíte po stránce prsty doslova cestovat abyste se dostali k tlačítku které potřebujete použít.

Součásti AutoCRM je e-mailová schránka, můžete tedy s klienty pohodlně komunikovat bez potřeby přepínat se na externí službu, přijímat web-to-lead kontakty a vše propojovat s dalšími entitamy v CRM.

Položka e-maily nefunguje úplně jak byste čekali, Raynet totiž neobsahuje e-mailovou schránku. E-maily tedy zakládáte spíš jako záznamy. Odeslat e-mail je třeba přes externí službu.
Ke každému vytvořenému emailu musíte přidat speciální adresu aby se v systému spárovala s klientem.

Závěr

Raynet

Raynet se na první pohled zdá jako velmi přizpůsobivý systém, ale když jej začnete používat na ostro zjistíte že posun sloupce v tabulce o pár pixelů není to, co vyřeší vaše problémy. Jako základní systém to není špatný pomocník především v oblasti obchodu, často užívané funkce jsou přístupné na jeden klik, ale máte-li specifické požadavky, nebo chcete aby se vyvíjel systém s vámi, moc nepochodíte. Navíc zakoupením Raynetu se nestáváte jeho vlastníky, do kódu nevidíte a nemůžete jej tedy ani upravit.

Je-li vaším požadavkem jednoduchý systém na principu “registruji se a jedu” s funcionalitami především v oblasti obchodu, tak Raynet není špatná volba. 

AutoCRM

AutoCRM možná trochu zaostává v designu a jeho úpravě klientem, zato funkční úpravy zvládne v mnoha případech uživatel sám. Přidat entitu, propojit ji s dalšími a nasadit na ní reporty, chce pro “netechnicky” založené chvíli cviku, ale jde to. Krom modulárnosti systému z pohledu zákazníka, je systém “ohybatelný” i programátory, tým developerů vám tedy může naprogramovat na co si vzpomenete a nejen to. Zakoupením AutoCRM budete vlastníky kódu a můžete jej měnit jak se vám zlíbí.

Chcete-li systém, který je ohybatelný, kdokoli ho může doprogramovat na míru a tedy poroste s vámi, pak je dobrou volbou AutoCRM.

Poznámka autora:

Raynet obsahuje vlastní lištu s panely, která se každým proklikem plní do nepřehlednosti. Položky si nelze otevřít proklikem kolečka (nebo volbou pravého tlačítka “otevřít v novém okně/panelu” ) v novém panelu! Systém se tím stal během chvíle absolutně nepřehledným, Raynet tímto krokem v podstatě ignoruje standardní funkci, kterou v prohlížeči uživatel očekává.

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Vyzkoušejte AutoCRM zdarma

Automatizovaný systém pro řízení firmy

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.