Ať už jste se na tento článek dostali jakožto na první zdroj při hledání CRM a fakturačního systému, nebo už za sebou máte několik jednotek či dokonce desítek vyzkoušených programů. Věřím, že článek pro Vás bude pomocí při hledání ideálního CRM s fakturací.
Věnujete-li dostatečný čas na přípravu Vašich požadavků a následnému výběru systému, můžete se vyvarovat zbytečnému přecházení z jednoho systému na druhý a tahání dat. Kdy si dokonce, za stažení Vašich vlastních dat, nechají někteří dodavatelé, tučně zaplatit.
Co si pohlídat u CRM:
- Centrální databáze: Základem kvalitního CRM je centrální databáze. CRM by mělo poskytovat jednu centrální databázi dostupnou odkudkoliv a kdykoliv budete potřebovat.
- Správa kontaktů: CRM by mělo umožňovat efektivní správu kontaktů a informací o zákaznících. To zahrnuje detailní profily, komunikaci a historii všech druhů interakcí.
- Správa obchodních příležitostí: Systém by měl umožňovat sledování obchodních příležitostí a fází prodejního cyklu. Pomůže tím Vaší firmě zjistit, který proces pro získávání nových klientů je pro Vás neúčinnější.
- Správa marketingových kampaní: Pokud plánujete marketingové aktivity, mělo by CRM umožňovat správu kampaní, sledování výsledků a segmentaci klientů pro cílenou komunikaci.
Fakturační systém:
- Vystavování faktur: Aby byl fakturační systém lepší než excelovská tabulka, měl by umožňovat jednoduché a rychlé vystavování faktur s možností automatického vypsání dat dle šablony z připojeného CRM.
- Integrace s bankovními účty: Integrací bankovního účtu získáte další možnosti automatizace, jako je zjištění zda je zaplacená faktura a případné odeslání upomínky zákazníkovi.
- Správa plateb: Systém by měl poskytovat možnost správy plateb, včetně sledování nezaplacených faktur a přehledných platebních historií.
- Automatizace procesů: V rozrůstající se firmě se hodí šetřit časem na postupech, které zvládne systém, jako je opakující se fakturace či zasílání upomínek k platbě.
- Sledování výdajů: Pokročilejší systém by měl zahrnovat i možnost sledování výdajů a tvorby náročnějších finančních reportů, ve spojení s CRM by měli být možnosti reportů ještě širší.
U obou systémů je důležité:
- Cena: Vždy si zjistěte všechny detaily k ceně systému, některé systémy mají nepřehledný nebo nedostatečně popsaný ceník a firma, která roste, časem narazí na nemalé příplatky například za větší množství přístupů do systému.
- Integrace: Systém by měl být schopen se integrovat s Vašimi stávajícími nástroji a softwary, jako jsou emailové klienty, kalendáře, webové stránky, atd. Pokud ještě žádné nevyužíváte, informujte se alespoň všeobecně o integracích a případné možnosti integrace uplně nového nástroje, který dodavatel standardně nenabízí.
- Bezpečnost: CRM i fakturační systém obsahuje velmi důležitá data. Je potřeba je mít zabezpečená proti ztrátě (zálohy) a především proti ukradení.
Při výběru CRM a fakturačního systému je důležité zvážit, jaké vlastnosti odpovídají Vašim potřebám a cílům. Při sepisování požadavků buďte kreativní, nakonec můžete být mile překvapení co vše takový systém může nabídnout. AutoCRM i v jeho pokročilejší verzi pro ERP systém si můžete zdarma vyzkoušet a konzultovat Vaše potřeby a představy.