11 Tipů pro výběr CRM a fakturačního systému v jednom

Ať už jste se na tento článek dostali jakožto na první zdroj při hledání CRM a fakturačního systému, nebo už za sebou máte několik jednotek či dokonce desítek vyzkoušených programů. Věřím, že článek pro Vás bude pomocí při hledání ideálního CRM s fakturací.

 

Věnujete-li dostatečný čas na přípravu Vašich požadavků a následnému výběru systému, můžete se vyvarovat zbytečnému přecházení z jednoho systému na druhý a tahání dat. Kdy si dokonce, za stažení Vašich vlastních dat, nechají někteří dodavatelé, tučně zaplatit.

 

Co si pohlídat u CRM:

  1. Centrální databáze: Základem kvalitního CRM je centrální databáze. CRM by mělo poskytovat jednu centrální databázi dostupnou odkudkoliv a kdykoliv budete potřebovat.
  2. Správa kontaktů: CRM by mělo umožňovat efektivní správu kontaktů a informací o zákaznících. To zahrnuje detailní profily, komunikaci a historii všech druhů interakcí.
  3. Správa obchodních příležitostí: Systém by měl umožňovat sledování obchodních příležitostí a fází prodejního cyklu. Pomůže tím Vaší firmě zjistit, který proces pro získávání nových klientů je pro Vás neúčinnější.
  4. Správa marketingových kampaní: Pokud plánujete marketingové aktivity, mělo by CRM umožňovat správu kampaní, sledování výsledků a segmentaci klientů pro cílenou komunikaci.

 

h4k4t0 excel tables on notebook window mess realistic a96c01fe 49ae 428b 9ccb c097425d6c56

 

Fakturační systém:

  1. Vystavování faktur: Aby byl fakturační systém lepší než excelovská tabulka, měl by umožňovat jednoduché a rychlé vystavování faktur s možností automatického vypsání dat dle šablony z připojeného CRM.
  2. Integrace s bankovními účty: Integrací bankovního účtu získáte další možnosti automatizace, jako je zjištění zda je zaplacená faktura a případné odeslání upomínky zákazníkovi.
  3. Správa plateb: Systém by měl poskytovat možnost správy plateb, včetně sledování nezaplacených faktur a přehledných platebních historií.
  4. Automatizace procesů: V rozrůstající se firmě se hodí šetřit časem na postupech, které zvládne systém, jako je opakující se fakturace či zasílání upomínek k platbě.
  5. Sledování výdajů: Pokročilejší systém by měl zahrnovat i možnost sledování výdajů a tvorby náročnějších finančních reportů, ve spojení s CRM by měli být možnosti reportů ještě širší.

 

h4k4t0 man overwhelmed by a pile of papers folders and office s be5f8b69 078c 4a41 b21b aec213657485

 

U obou systémů je důležité:

  1. Cena: Vždy si zjistěte všechny detaily k ceně systému, některé systémy mají nepřehledný nebo nedostatečně popsaný ceník a firma, která roste, časem narazí na nemalé příplatky například za větší množství přístupů do systému.
  2. Integrace: Systém by měl být schopen se integrovat s Vašimi stávajícími nástroji a softwary, jako jsou emailové klienty, kalendáře, webové stránky, atd. Pokud ještě žádné nevyužíváte, informujte se alespoň všeobecně o integracích a případné možnosti integrace uplně nového nástroje, který dodavatel standardně nenabízí.
  3. Bezpečnost: CRM i fakturační systém obsahuje velmi důležitá data. Je potřeba je mít zabezpečená proti ztrátě (zálohy) a především proti ukradení.

 

 

Při výběru CRM a fakturačního systému je důležité zvážit, jaké vlastnosti odpovídají Vašim potřebám a cílům. Při sepisování požadavků buďte kreativní, nakonec můžete být mile překvapení co vše takový systém může nabídnout. AutoCRM i v jeho pokročilejší verzi pro ERP systém si můžete zdarma vyzkoušet a konzultovat Vaše potřeby a představy.

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Vyzkoušejte AutoCRM zdarma

Automatizovaný systém pro řízení firmy

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.