Ve vztahu k zákazníkům, a zejména v přístupech k zákazníkům a způsobech jejich oslovování se většina podnikatelů snaží být co nejoriginálnější. Tudíž i procesy, které lze podpořit a automatizovat softwarem, řeší každý subjekt poměrně individuálním způsobem.
Náš CRM software stavíme tak, aby v základu obsáhl co nejširší škálu procesů a zároveň byl co nejsnadněji přizpůsobitelný právě těm originálním požadavkům do nejmenších detailů . Za velkou výhodu považujeme, že většinu požadavků lze přizpůsobit v administraci systému, tedy přes uživatelské prostředí.
Přizpůsobit lze systém ve funkční oblasti, tj. nejčastěji v automatizaci řízení procesů. K tomu využíváme například nástrojů Workflows a Business process management.
Pro jednoho našeho zákazníka jsme nedávno řešili také požadavek, aby v rámci jedné Nabídky mohl zadat několik variant nabídky, např. Varianta 1 bude složena z těchto položek a cen, Varianta 2 z jiných položek, a zákazník si v rámci jedné nabídky může vybrat variantu řešení. Dopředu není jasné, kolik variant v nabídce bude.
Znamenalo to upravit jak formulář tvorby Nabídky, aby bylo možné zadat každou variantu zvlášť jako seznam zahrnutých produktů, jejich množství a cenu. Znamenalo to obohatit funkcionalitu tvorby PDF souboru o tzv. předdefinované zástupné „helpery“, které umožňují dynamicky vkládat data ze CRM.
Tento zákazník měl navíc požadavek na specifické zobrazování různých Záhlaví a Zápatí v jedné nabídce v PDF.