Propojení CRM systému se Signi

SIgni

Firmy, které chtějí zrychlit a zjednodušit schvalování a podepisování smluv, čím dál častěji sahají po elektronickém podpisu. Jedním z rozšířených nástrojů je služba Signy, kterou lze napojit na firemní CRM  systém. 

Jak vzniká dokument pro podpis

Vše začíná u šablon smluv. Klient si v systému definuje vzory (např. obchodní smlouvy, dodavatelské podmínky, objednávky), které se následně doplňují o konkrétní data – jména, částky, datum, doba platnosti apod. Z těchto šablon se vygeneruje PDF dokument určený k podepsání.

Následně do procesu vstupuje speciální modul pro napojení na Signy, který je navržen jako univerzální rozhraní pro libovolné systémy. Tento modul zajišťuje:

  • převod dat ze šablony do dokumentu,

  • vytvoření tzv. Signy obálky (balíčku dokumentů k podepsání),

  • napojení na Signy API a odeslání dokumentu ke klientovi.

Každá implementace se přizpůsobuje konkrétnímu systému – klient si sám definuje, jaké tlačítko v aplikaci použije, kdy má dojít ke generování dokumentu a jak má vypadat notifikace pro podepisujícího.

Co všechno se v procesu děje

Jakmile je dokument připraven:

  1. Uživatel v systému klikne na tlačítko „Odeslat k podpisu“.

  2. Systém vytvoří z vybraných smluv potřebná metadata (např. e-maily, názvy, pozice podpisů, počet podpisů na dokument apod.).

  3. Tato data se zabalí do tzv. obálky a odešlou přes API do služby Signy.

  4. Signy vytvoří rozhraní pro podepisujícího a odešle mu e-mail s výzvou k podpisu.

  5. Po podpisu Signy vrací dokument zpět do systému včetně identifikátoru dokumentu, stavu podepsání a dalších metadat.

Propojení a zpětná synchronizace

V systému klienta (např. Netcentrum) je napojená logika, která v reálném čase sleduje stav dokumentu:

  • je-li podepsán, dokument se stáhne a uloží přímo do entity smlouvy,

  • systém rozpozná, zda šlo o podpis, schválení, nebo pouze nahlédnutí,

  • všechny akce jsou logovány (odeslání, stav, ID, typ interakce),

  • při změně dokumentu dochází k aktualizaci i v samotném CRM/ERP systému.

Přizpůsobení konkrétnímu klientovi

  • U některých klientů se dokumenty generují hromadně, u jiných selektivně.

  • V některých případech se notifikace doplňuje o vlastní shrnutí – např. výše platby, měsíční poplatek nebo trvání smlouvy.

Výhody tohoto řešení

  • Automatizace a úspora času – není třeba ručně tisknout, podepisovat, skenovat.

  • Zpětná synchronizace – podepsaný dokument je automaticky připojen zpět do systému.

  • Flexibilita – každý klient si může nastavit vlastní tok procesu (workflow).

Modul pro napojení na Signy představuje efektivní řešení pro digitalizaci a automatizaci podpisových procesů. Díky univerzálnímu rozhraní je snadno nasaditelný na různé typy CRM  systémů, přičemž konkrétní implementace se přizpůsobuje potřebám klienta. 

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Vyzkoušejte AutoCRM zdarma

Automatizovaný systém pro řízení firmy

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.