Dnešní zákazníci očekávají od bank a finančních institucí víc než jen běžné služby bankovních účtů či půjčování peněz formou úvěrů. Stále častěji hledají kompetentní finanční poradenství, prvotřídní zákaznický servis a podporu při důležitých finančních rozhodnutích. K tomu všemu je třeba dokonale znát potřeby zákazníků.
Řešením, které může přispět k vytvoření spolehlivého a dlouhodobého vztahu se zákazníky, je známé jako systém řízení vztahů se zákazníky – např. náš AutoCRM systém. Využívání kvalitního CRM systému může také zvýšit hodnocení a výnosy a přispět ke efektivnímu výkonu zaměstnanců.
Co tedy může AutoCRM přínést společnostem ve finančním sektoru?
1. Komplexní pohled na zákazníka
AutoCRM ukládá podrobné informace o zákaznících, jejich transakcích a interakcích s nimi do jedné databáze. Celý proces je plně automatizovaný, a zároveň je každému zákazníkovi věnována náležitá pozornost. Zaměstnanci mají úplný obrázek o potřebách zákazníků a rychle najdou všechny relevantní informace o jakémkoli klientovi, s nímž jednají, aniž by ztráceli svůj čas – i čas klienta.
CRM je konsolidovaný systém, který lze integrovat s dalšími bankovními softwarovými programy a poskytnout tak jednotný pohled na každý zákaznický účet.
Zdroj: https://www.espocrm.com/industries/banking/
2. AutoCRM umožňuje analyzovat přístup k zákazníkovi
Kromě efektivního ukládání informací o zákaznících může CRM systém také analyzovat aktivitu klienta a pomoci přizpůsobit přístup ke každému zákazníkovi. To umožní poskytnout relevantní informace a podrobnosti, které jsou pro klienta obzvláště zajímavé. Tato důkladná analýza pomůže identifikovat nejslibnější zákazníky a také je rozdělit do různých kategorií a přiřadit jim oprávnění.
3. AutoCRM zvyšuje produktivitu bankéře
Řešení AutoCRM může být použit jako výkonný nástroj pro plánování práce. Bankéři a finanční poradci mohou snadno plánovat schůzky a hovory, organizovat úkoly a nastavovat připomenutí, aby nezmeškali důležitou událost. Díky správně nakonfigurované automatizaci procesů software minimalizuje počet rutinních administrativních úkolů. Což umožňuje finančním poradcům více se soustředit na budování vztahů s klienty.
Uživatelé mohou také přistupovat k CRM z jakéhokoli zařízení, například z notebooku, stolního počítače nebo smartphonu. AutoCRM poskytuje i funkce pro nahrávání, ukládání a přepis hovorů do dokumentu.
Data mohou být exportována a vyhodnocována v sestavách a grafech. Díky tomu lze identifikovat trendy, úspěšné kampaně a oblasti pro zlepšení, které pomohou předvídat potřeby zákazníků a přizpůsobit budoucí marketingové úsilí.
4. CRM zajišťuje efektivnější marketing
Kliknutí, lajky, návštěvy webových stránek, komentáře, podrobnosti hovorů, e-mailová a kreditní historie, recenze a zpětná vazba – to jsou věci, které vytvářejí úplný profil zákazníka a pomáhají zlepšit nejen marketing, ale také prodej a zákaznickou podporu. Shromážděná data umožňují marketingovému týmu vytvářet cílené kampaně, které reagují na potřeby zákazníka.
5. CRM zjednodušuje správu dokumentů
Další věcí, s níž většina velkých finančních institucí zápasí, je uchování a sledování dokumentace. Čím větší je podnik, tím více dokumentů musí řešit. Nesystémová správa dokumentů je nejen náchylná k chybám, ale také neuvěřitelně zdlouhavá. V důsledku toho může banka přijít jak o klienty, tak o příjem. AutoCRM uchovává dokumenty maximálně strukturovaně a automatizuje procesy správy dokumentů v rámci celé organizace. To v podstatě znamená, že všechny důležité operace s dokumenty mohou probíhat hladce a efektivně.
Aby mohly banky v dnešní době uspět v konkurenčním prostředí, musí využívat obchodní modely zaměřené na zákazníka, díky nimž je pochopení a uspokojování potřeb zákazníka nejvyšší prioritou. Implementace softwaru CRM ve finanční instituci je důležitým krokem k navázání silných a loajálních vazeb s klienty.