MLM (Multi-level marketing)
MLM (Multi-level marketing), také známý jako síťový marketing, je marketingová strategie, která kombinuje přímý prodej a franšízing. Produkty jsou prodávány koncovým zákazníkům prostřednictvím nezávislých distributorů, kteří mohou navíc přilákat pod sebe další prodejce. Tím vzniká síť prodejců, kde každý distributor může získávat provize nejen za své prodeje, ale i za prodeje své sítě.
Hlavní charakteristiky MLM:
- Síť distributorů – Prodejci, kteří vytvářejí vlastní týmy podřízených prodejců a motivují je k prodeji.
- Motivační systémy – MLM zahrnuje motivační programy a odměňovací struktury, které distributory odměňují za jejich prodeje a za nábor nových prodejců.
- Provize z prodejů – Distributoři získávají provize jak z vlastních prodejů, tak z prodejů dalších členů v jejich síti.
MLM se často využívá v odvětvích, která se zaměřují na spotřební zboží nebo kosmetiku, a nabízí příležitost k výdělku prostřednictvím budování prodejní sítě.
Vyzkoušejte náš CRM systém na AutoCRM, nebo také ERP systém pro efektivní řízení firmy, nebo prozkoumejte možnosti umělé inteligence s Apertia.ai.