Jak funguje helpdesk

S vývojem firmy přichází zvýšené množství dotazů ať už z důvodu že něco nefunguje nebo si prostě jenom zákazník s něčím neví rady. K tomu slouží helpdesk. Ten je známý především ve své externí formě (tedy pro zákazníky), ale je velmi užitečný i interně. Zaměstnanci cílí dotazy a nahlašují incidenty na jedno místo, vše je tak pro IT oddělení přehledné.

 

Jak to funguje?

Helpdesk nastavuje ticketový systém, čímž  zajišťuje, že se na žádný dotaz nezapomene a také se nestane že by nějaký dotaz dostal dvě odpovědi. Často se stává, že zákazníci řeší stejné nebo velmi podobné problémy, proto má helpdesk také řešení a to předpřipravené šablony, které šetří čas Vašich zaměstnanců snížením množství stejných opakovaných úkonů. Byly jste nuceni nahodit na web zálohu v době největší špičky? Nic se neděje, šablony mohou pomoci rychle vyřešit problém kdy se na podporu nahrne stovky či tisíce zákazníků s stejným problémem.

 

V praxi…

Píše paní Nováková že ji opět nejde otevřít email ve Vaší aplikaci, zase je vše bílé! Nastává problém, paní už nám psala se stejným problémem, ale kdy? A jak jsme ho řešili? No a kde? V emailu? Na facebooku? Nebo nám snad zákaznice volala?

Jedná-li se o dotaz již stávajícího klienta AutoCRM jej propojí s informacemi, které o něm víte a historií komunikace. Není tak potřeba dlouze po celém systému hledat, kdo a kdy se zákazníkem mluvil a jak byl poslední problém vyřešen. V AutoCRM můžete také využít nahrávání hovorů, vidíte pak také přepis hovorů v němž se hledá lépe než v audio záznamu, takže všechna data jsou bezpečně zaznamenána a uložena.

 

Shrnutí výhod a nevýhod helpdesku ve firmě

 

Výhody:

  • Helpdesk systém zvyšuje přehlednost dotazů a dokáže je třídit dle pravidel, tím zvýší rychlost řešení dotazů
  • Zákazníci jsou díky rychlému odbavení spokojenější, raději pak Vaši firmu doporučí nebo opakovaně využijí Vašich služeb
  • Lze v něm nastavit automatizaci a tím zaměstnancům ušetříte čas

 

Nevýhody:

  • Často se jedná o další měsíčně předplácený produkt ve firmě (Helpdesk může být součástí Vašeho AutoCRM, tedy neplatíte měsíčně za funkci navíc)
  • Může způsobit zvýšení poptávky, protože si zákazníci zvyknou na rychlé řešení

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Vyzkoušejte AutoCRM zdarma

Automatizovaný systém pro řízení firmy

Demo AutoCRM

Náš tým konzultantů s Vámi projde a seznámí Vás s nasazením AutoCRM do Vaší společnosti.