Potenciál
Lead představuje osobu nebo organizaci, která v současné době není zákazníkem, ale má potenciál být. Vytvoření nového záznamu potenciálního zákazníka je obvykle prvním krokem procesu prodeje.
![AutoCRM - základy řízení prodeje 1 LEAD1](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/LEAD1.png)
Jakmile se shromáždí více informací o zájemci, předpokládá se, že zájemce bude převeden na Organizaci, Kontakt a Příležitost:
![AutoCRM - základy řízení prodeje 2 LEAD5](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/LEAD5.png)
Všechny dostupné údaje jsou převedeny, nové lze doplnit. Chcete-li nově vytvořenou Organizaci, Kontakt, či Příležitost přiřadit konkrétnímu uživateli nebo týmu, musíte stisknout tlačítko se šipkou a vybrat je ze seznamu.
Převedený Potenciál nebude ze systému odstraněn. Bude mít stav Převedeno. Záznamy, na které byl převeden, budou k dispozici na panelu Konvertováno do (napravo).
![AutoCRM - základy řízení prodeje 3 lead3](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/lead3.png)
Noví potenciální zákazníci mohou být vytvořeni podle následujících scénářů:
- Ručně uživateli CRM;
- Prostřednictvím API (např. Prostřednictvím webového formuláře);
- Pomocí Workflow pravidla.
Aby se zabránilo přehlédnutí nových potenciálních zákazníků, mohou uživatelé přidat typ entity potenciálního zákazníka do globálního seznamu automatického sledování v Předvolbách. Poté budou automaticky sledovat každého nového zákazníka. Pravý horní roh Nabídka> Předvolby:
![AutoCRM - základy řízení prodeje 4 LEAD4](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/LEAD4.png)
Příležitosti
Příležitost představuje potenciální nebo uzavřený obchod. Příležitost s fází Vyhráno se zohledňuje při výpočtu tržeb z prodeje (zobrazeno v dashletch a zprávách).
![AutoCRM - základy řízení prodeje 5 Prilez1](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/Prilez1-1024x265.png)
Ve výchozím nastavení jsou k dispozici následující fáze příležitostí:
- Vyhlídky
- Kvalifikace
- Návrh
- Jednání
- Vyhráno
- Ztraceno
Správce může definovat vlastní fáze v závislosti na obchodním toku společnosti: Správa> Správce entit> Příležitost> Pole> Fáze.
![AutoCRM - základy řízení prodeje 6 Prilez2](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/Prilez2.png)
Pravděpodobnost
Pravděpodobnost příležitosti je odhadovaná procentní šance, že bude prodej vyhrán. Stav Vyhráno má 100% pravděpodobnost, Ztraceno – nula. Jiné fáze mají své výchozí pravděpodobnosti. Pravděpodobnosti lze využít při prognózování výnosů.
![AutoCRM - základy řízení prodeje 7 Prilez5](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/Prilez5.png)
Měna
Správce může definovat dostupné měny a jejich kurzy v sekci Správa> Měna.
Je možné převést měnu stávajících příležitostí:
- v zobrazení seznamu: vyberte potřebné záznamy a poté v rozevíracím seznamu Akce klikněte na Převést měnu,
- v podrobném zobrazení: klikněte na rozbalovací nabídku vedle tlačítka Upravit a poté na Převést měnu.
![AutoCRM - základy řízení prodeje 8 Prilez4](https://autocrm.cz/wp-content/uploads/2020/09/Prilez4.png)
Analýza prodeje
Ve výchozím nastavení jsou na řídicím panelu k dispozici následující grafy:
- Tržby za měsíc
- Příležitosti podle hlavního zdroje
- Příležitosti podle fáze
- Pipeline
Pomocí nástroje Reports je možné zobrazit statistiky prodeje na základě konkrétních kritérií. Grafy sestav lze zobrazit na řídicím panelu.